نرم افزارهای مدیریت مطب، برنامه هایی هستند که در اجرای اقدامات و فعالیت های مطب کمک می کنند. این برنامه ها، اطلاعات مربوط به بیماران، پروسه های درمانی و نوبت های بیماران را نگهداری کرده و با کاهش میزان خطای انسانی، باعث بهبود عملکرد و نحوه مدیریت در مطب میشوند. در مطالب قبل توضیحات کلی در رابطه با نرم افرار مدیریت مطب و انواع، ویژگی ها و مزایای استفاده از آنها را بیان کردیم. در این مطلب قصد داریم برخی از مهم ترین ویژگی ها و  امکانات نرم افزار مدیریت مطب را برایتان معرفی کنیم.

امکانات نرم افزار مدیریت مطب:

امکانات نرم افزار مدیریت مطب

ویژگی ها و امکانات نرم افزار مدیریت مطب

رابط کاربری آسان و امنیت بالا

هر بسته نرم افزاری مدیریت مطب، قابلیت ها و طراحی مخصوص به خود را دارد. شرکت های توسعه دهنده، نرم افزار مطب را با قابلیت نصب بر روی سیستم های متنوع مانند کامپیوترهای شخصی، تلفن های هوشمند و بصورت آفلاین و یا تحت وب طراحی میکنند. علاوه بر سهولت نصب، طراحی ساده، کاربری آسان و دسترسی سریع به بخش های مختلف نرم افزار مطب یکی از ویژگی های مهم این نرم افزارها محسوب میشوند.

نگهداری اطلاعات بیمار

یکی از امکانات نرم افزار مدیریت مطب این است که با کمک آن میتوان داده های شخصی بیمار مانند نام، شماره تلفن، نوع بیمه تحت پوشش و سابقه درمانی را ذخیره کرد. همچنین پروسه درمان و نوبت ها و مراجعات بیماران را مدیریت کرد و از این طریق دسترسی به اطلاعات و پرونده های بیماران را بسیار بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید :   نرم افزار مدیریت مطب ECLIPSE Practice Management : معرفی بهترین نرم افزارهای مدیریت مطب در دنیا

زمانبندی نوبت های بیمار

بخش عظیمی از کارهای روزانه در مطب پزشکان شامل برنامه ریزی و زمانبندی نوبت بیماران است. نرم افزارهای مدیریت مطب با اتوماسیون این اقدامات گامهای بلندی در بهبود آن برداشته اند. بخش دیگری از امکانات نرم افزار مدیریت مطب، امکان تعیین و زمانبندی نوبت ها بدون تداخل با یکدیگر و متناسب با برنامه پزشک می باشد، همچنین در صورت نیاز به تغییر در برنامه، به راحتی میتوانند اطلاعات نوبت را در نرم افزار مدیریت مطب اصلاح نموده و به اطلاع بیمار برسانند.

نرم افزار مدیریت مطب راستین طب امکان نوبت دهی حضوری و اینترنتی را در اختیار کاربران قرار میدهد.

 

امکانات نرم افزار مدیریت مطب

نرم افزار مدیریت مطب راستین

گزارش دهی فعالیت های مطب

یکی دیگر از امکانات نرم افزار مدیریت مطب این است که سطح شفافیت بیشتری را در بین پرسنل مطب، شرکت های بیمه و بیماران ایجاد می کنند. پزشک یا مدیر مطب گزارش‌های جمع آوری شده از فرایندها و اقدامات مطب را مشاهده می کند می کند و براساس آنها به تصمیم گیری می پردازد. نرم افزار های مدیریت مطب با امکان ارائه گزارشات صندوق، گزارشات کارکرد پزشک، گزارشات بیمه و چاپ صورتحساب بیمار باعث تسریع در تهیه گزارشات، کاهش خطاهای احتمالی و نظارت دقیق تر بر فعالیت های روزمره مطب می شوند.

همچنین نرم افزارهای مدیریت مطب باید از امنیت بالایی نیز برخوردار باشند تا ضمن حفظ حریم خصوصی بیمار، با قوانین و الزامات مرتبط با ایمن سازی داده های شخصی مطابقت داشته باشند.

جمع بندی

در این مطلب برخی از مهم ترین ویژگی ها و امکانات نرم افزارهای مدیریت مطب را برایتان شرح دادیم. امکاناتی مانند رابط کاربری آسان، نوبت دهی بیماران، نگهداری اطلاعات بیمار و همچنین گزارش دهی فعالیت های مطب. در مطالب بعدی به بررسی تکنولوژی های جدیدی که وارد این صنعت شده است میپردازیم.

بیشتر بخوانید :   تعامل پزشک و بیمار : گام دوم در مدل سه گانه ارتباط بیمار و پزشک

نرم افزار مدیریت مطبنرم افزارهای پزشکی

امکانات نرم افزار مدیریت مطبامکانات نرم افزار مطبپسیستم نوبت دهی آنلاینفعالیت مطب هانرم افزار مدیریت مطبنرم افزار مدیریت مطب راستین طبنرم افزار مدیریت مطب و درمانگاهنوبت دهی آنلابنویژگی های نرم افزار مدیریت مطبویژگی های نرم افزار مطب

هیچ نظری وجود ندارد