نرم افزار مدیریت مطب چیست؟ بخش دوم: انواع نرم افزارها، ویژگی ها و ترندها

نرم افزار مدیریت مطب

نرم افزار مدیریت مطب به بهبود راندمان و بهره‌وری کلینیک‌، مطب و بیمارستان‌ها کمک می‌کند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند سریع‌تر از خدمات شرکت‌های بیمه سلامت برخوردار شده و هزینه‌های مربوطه را دریافت کنند. این نرم افزار های انواع مختلفی دارند و همچنین هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را داراست.

در مطلب قبل در مورد مفاهیم اولیه نرم افزار مدیریت مطب توضیح دادیم و گفتیم که چه مشاغلی می توانند از آنها استفاده کنند. همچنین تفاوت نرم افزار های مدیریت مطب و نرم افزار های پرونده الکترونیک سلامت را نیز شرح دادیم. در این مطلب قصد داریم شمارا با انواع نرم افزار های مدیریت مطب، ویژگی های آنها و مزایای استفاده از این نرم افزارها آشنا کنیم.

انواع نرم افزارهای مدیریت مطب

به طور کلی ۴ نوع نرم‌افزار‌ مدیریت مطب وجود دارد:

انواع نرم افزار مدیریت مطب

 نسخه دسکتاپ نرم افزار مدیریت مطب

فقط یک کاربر با استفاده از کامپیوتر امکان استفاده از نرم‌افزار را دارد. بنابراین، این نوع نرم‌افزار‌ برای مطب‌هایی که وسعت زیادی دارند مناسب نخواهد بود.

نرم‌افزار client server (سرویس گیرنده-سرویس دهنده):

مطب از سروری استفاده می‌کند که به صورت پیش فرض نرم‌افزار‌ مدیریت را دارد. کارمندان می‌توانند از طریق شبکه رایانه ای به نرم افزار دسترسی پیدا کنند. با این‌که این سیستم می‌تواند نیازهای چند کاربر را برآورده کند اما هزینه‌های بالایی را برای تعمیر و نگهداری به مدیران مطب تحمیل می‌کند.

نسخه تلفن همراه نرم افزار مدیریت مطب

بیشتر نرم‌افزارهای مدیریت مطب دارای نسخه قابل استفاده بر روی تلفن‌های همراه هستند. این قابلیت باعث می‌شود مدیران مطب بتوانند در هر مکانی که هستند به اطلاعات مربوطه دسترسی پیدا کنند. قابلیت دسترسی به اطلاعات موجب می‌شود که شما بتوانید امور مطب را در هر زمان که بخواهید مدیریت کنید.

 نرم‌افزار مبتنی بر وب:

ایده‌آل برای مطب‌هایی که از چند مکان مشغول به فعالیتند، کاربران می توانند به جدیدترین اطلاعاتی که در هر مکان به روز شده است، دسترسی داشته باشند. مزیت دیگر این است که شما می توانید از هر مکان و در هر زمان تنها با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه به داده‌ها دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید :   نرم افزار مدیریت مطب SRS EHR : معرفی بهترین نرم افزارهای مطب در دنیا

ویژگی‌های اصلی نرم افزار مدیریت مطب

تنظیمات سطوح دسترسی:

مدیران مطب می‌توانند بر اساس عنوان شغلی کاربران به آن‌ها اجازه دسترسی دهند.

اسکنر کارت:

از این قابلیت برای اسکن و تایید اعتبار کارت‌های بیمه و کاهش خطر کلاهبرداری استفاده می‌شود.

گزارش‌نویسی مطب:

نرم‌افزار‌ گزارش‌ها را بر اساس پارامترهای قابل تنظیم مانند کدهای ICD، زمان ‌بندی موجود و امور مالی مطب تهیه می‌کند.

اطلاعات دموگرافیک بیماران:

شما با استفاده از نرم‌افزار می‌توانید اطلاعات دموگرافیک (اطلاعات جمعیتی) بیماران و آمار شرکت‌های بیمه را ثبت و تأیید کنید.

یادآور خودکار:

می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار، یادآور خودکار را از طریق پیامک یا ایمیل به بیماران خود ارسال کنید و به آن‌ها در به یاد آوردن زمان ویزیت پزشک خود کمک کنید، این کار کنسلی ملاقات‌ها و نیامدن بیماران به دلیل فراموشی تاریخ ویزیت را به حداقل می رساند.

برنامه‌ریزی سفارشی بیماران:

نرم‌افزار‌ یک جدول برنامه‌‌ریزی شده را به بیماران ارائه می‌دهد که شامل نام مطب، زمان ویزیت و طول مدت ویزیت است.

کدگذاری:

نرم‌افزار‌ به شما این امکان را می‌دهد تا در سیستم کدگذاری عمومی (CPT)، سیستم کدگذاری درمان (HCPCS) و مجموعه کدهای بین المللی و به روز شده بیماری‌ها (ICD) عضو شوید. (در طی کد گذاری به منظور ثبت اطلاعات بیماران و واضح کردن صورت حساب‌ها برای شرکت‌های بیمه، اطلاعات مربوط به پرونده بیماران به کدهای ویژه ای تبدیل می‌شوند).

پیگیری مطالبات:

می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار مطالبات مختلف مالی خود را پیگیری کنید.

پرونده الکترونیک سلامت:

برای مدیریت بهتر سوابق و پرونده‌ها می‌توان نرم‌افزار‌ مدیریت مطب را همراه با نرم‌افزار‌ پرونده الکترونیک سلامت استفاده کرد.

انجام خودکار امورمالی:

نرم‌افزار بصورت خودکار امورمالی را مدیریت کرده صلاحیت بیمه را تایید و میزان پوشش بیمه را به سرعت مشخص می‌کند.

ما در نرم افزار مدیریت مطب راستین سعی داشتیم تا بهترین و کاربردی ترین آپشن های لازم برای پزشکان عزیز را لحاظ کنیم تا به کمک این نرم افزار به راحتی عملیات روزانه خود را مدیریت کنند. توصیه می‌کنیم از وبسایت‌ نرم‌افزار مدیریت مطب راستین سیستم بازدید کرده و امکان ثبت نام در یک نسخه آزمایشی رایگان یا حداقل مشاهده نسخه پیش نمایش را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید :   سه مزیت استفاده از نرم افزارهای درمانی تلفن همراه در صنعت بهداشت و درمان

مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت مطب

متخصصان کایروپرکتیک (شکسته‌بندی)، درمانگران، پزشکان عمومی و‌ متخصصان می‌توانند از یک نرم‌افزار مدیریت مطب برای مدیریت آنلاین امور مالی خود، رسیدگی به سوابق الکترونیک بیماران و پیگیری اطلاعات مربوط به بیماران استفاده کنند.

مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت مطب

مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت مطب

مزایای دیگر:

سیستم یکپارچه برای به‌روز کردن اطلاعات:

شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت مطب، امور مالی و امور مربوط به بیمه را مدیریت کرده و اطلاعات بیماران را مرتب به روز کنید. با استفاده ازین نرم‌افزار‌ها خطاهای موجود در کار به حداقل خواهند‌ رسید زیرا بستر نرم‌افزار خطاهای خود را به صورت خودکار اصلاح کرده و به‌روزرسانی می‌شود.

فرآیندهای کارآمد:

یک نرم‌افزار مدیریت مطب با کیفیت می‌تواند پرونده‌ها و سوابق بیماران را بصورت آنلاین ذخیره کرده و این امکان را فراهم کند که کاربران بتوانند به راحتی در این سوابق به جستجو بپردازند. علاوه بر این موارد، این نرم‌افزارها می‌توانند مطالبات بیمه و سایر مطالبات بیماران را پردازش کنند، آمارهای جمعیتی بیماران را ثبت کرده، فرآیندهای مختلف را پیگیری کنند و گزارش‌های پیشرفته‌ای تهیه کنند.

 مجموعه این ویژگی‌ها شرایطی را برای متخصصان و پزشکان فراهم می‌کند تا بتوانند به بیماران بیشتری خدمات ارائه دهند.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه:

نرم افزار مدیریت مطب زمان لازم برای جمع آوری و تأیید اسناد بیماران را کاهش می‌دهد. مطب‌ها می‌توانند این زمان صرفه جویی‌شده را برای انجام امور مهم‌تری صرف کنند. بعلاوه، مطب‌ها با استفاده از خدمات‌ آنلاین و رایگان این نرم‌افزارها می توانند کارآیی خود را بهبود بخشند.

 بازپرداخت سریع:

حسابداران مطب‌‌ها با استفاده از نرم‌افزار‌ مدیریت مطب می‌توانند گزارشات مربوط به مطالبات بیماران، گزارش نقل و انتقالات، گزارش اطلاعات بیمه و سایر موارد را به سرعت جستجو کنند. نرم‌افزار‌ مدیریت مطب به مطب کمک می کند تا کاغذ بازی‌های اداری را کنار بگذراند و هم‌چنین به حسابدار مطب کمک میکند پرونده بیماران را به سرعت بررسی کرده، امور مالی هرروزر را ثبت نهایی کند و مطالبات را با نظم بیشتری در طبقه‌بندی  مورد نظر قرار دهد.

بیشتر بخوانید :   ویژگی ها و امکانات نرم افزار مدیریت مطب چیست؟

جدیدترین ترندهای نرم افزار مدیریت مطب

  • پورتال (درگاه اینترنتی بیماران): مطب‌ها و بیماران هردو به سمت انجام کارها به صورت الکترونیک می‌روند.
  • بیماران می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای یاد شده سوابق درمانی و یادداشت‌های پزشک خود را بخوانند و همچنین به مطب یا بیمارستان خود پیام داده و با آن مراکز ارتباط برقرار کنند.
  • تله مدیسن (پزشکی از راه دور ) در حال رونق یافتن است. مرکز تحقیقات Transparency Market پیش‌بینی کرده‌است که بازار جهانی ویدیوهای تله مدیسن تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱.۶ میلیارد دلار برسد. دلیل این امر این است که  تله مدیسن مزایای زیادی دارد.

مزایا تله مدیسن: انعطاف‌پذیری بیشتر مراکز برای ارائه خدمات درمانی، عدم مراجعه سالمندان به مراکز درمانی و فراهم کردن امکان استراحت بیشتر سالمندان در منزل، به حداقل رساندن هزینه‌های درمان و ارائه خدمات درمانی به بیمارانی که امکان خروج از منزل را ندارند و یا بیماران راه دور. محبوبیت گوشی‌های همراه، تبلت‌ها و… نیز به فرآیند رونق گرفتن تله مدیسن کمک کرده است زیرا این دستگاه‌ها می‌توانند اطلاعات مربوط به سلامت بیماران را جمع‌آوری کرده و برای ارزیابی به پزشکان و متخصصان ارسال کنند.

جمع بندی:

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع مختلف نرم افزار های مدیریت مطب آشنا کنیم. همچنین از ویژگی های آنها گفتین و اینکه استفاده از این نرم افزارها چه مزایایی برای شما به دنبال خواهد داشت. در قسمت نهایی متن نیز به جدیدترین ترندها و تکنولوژی های روز دنیا اشاره کریدم.

در مطالب آتی توضیحات بیشتری در مورد ویژگی ها و امکانات نرم افزارهای مدیریت مطب می دهیم، همچنین در ادامه به سراغ نرم افزار های پرونده سلامت الکترونیک رفته و اطلاعات بیشتری از این نرم افزار ها نیز در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نرم افزار مدیریت مراکز درمانینرم افزار مدیریت مطبنرم افزار نسخه نویسی الکترونیکینرم افزارهای پزشکی

امکانات نرم افزار مدیریت مطبانواع نرم افزار مدیریت مطبانواع نرم افزار مطببهترین نرم افزار مطبتفاوت نرم افزار مدیریت مطب با پرونده الکترونیک سلامتتله مدیسنخرید نرم افزار مطبمزایای استفاده از نرم افزار مدیریت مطبمزایای نرم افزار مطبنرم افزار پرونده الکترونیک سلامتنرم افزار مدیریت مطبنرم افزار مدیریت مطب راستین طبنرم افزار مطبویژگی های نرم افزار مدیریت مطبویژگی های نرم افزار مطب

هیچ نظری وجود ندارد